Life As Anna

<3 STOLT MAMMA TILL 4 UNDERBARA FLICKOR!!! <3

Sorg och smĂ€rta dubbelt upp.... 💔

Kategori: AllmÀnt

Året började FANTASTISKT det blev han Ă„ jag som jag egentligen försökte hĂ„lla mig ifrĂ„n, jag va sĂ„ rĂ€dd att bli sĂ„rad. Men mina kĂ€nslor blomma och jag va sĂ„ otroligt kĂ€r, sĂ„ till slut kunde kroppen Ă„ mitt hjĂ€rta inte hĂ„lla emot lĂ€ngre. Jag Ă€lskade honom Ă„ han Ă€lskade mig. Har aldrig kĂ€nt sĂ„n kĂ€rlek nĂ„gonsin förut, men redan frĂ„n början hade vi vĂ„ra upps and downs och vi hade det mer kĂ€mpigt Ă€n borde PGA MIG.
Jag Ä mina konstiga saker. Flippa för minsta lila, kÀnde mig inte Àlskad eller sedd och grÀt floder för jag va sÄ knÀpp. Han visade mig ALLTID kÀrlek. Han Àlskade mig över allt och skulle göra allt för mig. Men ÀndÄ va jag sÄ jÀvla knÀpp. Vi hade vÄra bra Ä dÄliga stuner men kom allltid tillbaka. För det va VI för alltid.
MÄnga stora planer inför framtiden jag inte kommer avslöja Àn...
 
Sen kom smĂ€llen 😱 mamma blev sjuk, hon fick diagnosen lungcancer sĂ„ livet blev Ă„t helvete Ă„ lite till , upp Ă„ ner Ă„ fan va ledsen jag var och fortfarande Ă€r. Hon hade Ă€ven metastaser pĂ„ flera stĂ€llen i kroppen bla i ryggraden som kunde göra henne förlamad.
Min underbara pojkvÀn stÀllde upp för mig i vÄrt och torrt och stötta alltid mig, han Àr fantastisk men Àven han hade sina jobbiga problem som gjorden livet svÄrt för han men ÀndÄ kÀmpa han pÄ.Ä jÀvla va jag Àr stolt. Innan jag och Alexander blev ett par sÄ Àlska vi varandra men jag stod emot men han jaga vidare *sÄÄÄ sött*
 
Med att tiden gick, vi gÄr tillbaka till  Aug 2016. SÄ bjöd denna fantastiska mÀnniska mig pÄ ett Àventyr upp till Tierp Arena dÀr det var biltÀvlingar Ä det va roligt. Men pÄvÀgen hem sÄ började min fot helt plötsligt göra mer Ä mer ont sÄ till slut kunde jag inte gÄ pÄ den Ä utan att blinka sÄ Äkte vi till akuten pÄ DS,  dÀr satt vi i mÄnga timmar Ä vÀnta. Han satt dÀr vid min sida och nÀr vi Àntligen fÄtt trÀffa lÀkaren sÄ va foten typ ÄterstÀlld, de konstigaste jag upplevt sÄ vi Äkte hem.
 
NÄgra mÄnadet gick Ä jag Ä Alexander va ifrÄn varandra (fortfarande 2016) dÄ det blev lite strul kring lite saker sÄ jag flyttade vidare (var hemlös under ca 1Är)
NÄn gÄng i oktober sÄ fick ja nog, ja gick upp till sov Ä dom gogkÀnde ett hotell i nÄgra veckor men 1 Dec dÀr jag bor nu sÄ fick jag ett rum pÄ ett vandrarhem nÀsbypark. Funkar helt ok.
 
Jag Ă„ min Ă€lskade Alexander började umgĂ„s igen Ă„ Ă„ter igen va vi in en svĂ€ng till akuten (nov/dec 2016) men denna gĂ„ng va det pga min rygg, kunde knappt gĂ„ Ă„ de va de jĂ€vligaste. Glömde nĂ€mna att jag var till lĂ€karen 2-3 ggr Ă„ de va bara muskelvĂ€rk. Ta lite Alvedon Ă„ paraflex sĂ„ blir du br + sjukgymnastik.. MEN HALLÅÅÅÅÅ!!! Kunde inte ens klĂ€ pĂ„ mig. Tackar gudarna för att Alexander finns.
 
Nu kommer vi till nÀr jag Ä Alexander bestÀmde oss för att nu Àr det VI. Vi hade lite sms pÄ nyÄrsnatten Ä sÄ, kommer inte exakt ihÄg nÀr vi sÄgs men det pirra i magen ordentligt, för det va dÄ jag för första gÄngen erkÀnt att jag va sÄ kÀr i han sÄ allt föll sig naturligt.
Vi gick ut med det 26 januari.
 
11 januari va vi in till akuten IGEN pga ryggen, dÀr lÀkaren konstaterade att nÄtt inte va som det skulle, sÄ hon undersökte mig skrev ut starka mediciner och remiss till magnetröntgen. 
TyvĂ€rr dröjde det innan MR va dax Ă„ jag Ă„ min Ă€lskade Alexander hade sĂ„ otroligt mĂ„nga onödiga brĂ„k att han under flera ggr Ă„kte men kom alltid tillbaka tack Ă„ter igen för det. Min kĂ€rlek till den mĂ€nniskan gĂ„r inte pĂ„ nĂ„gra villor beskrivas med ord, en kĂ€nsla jag aldrig kĂ€nt. JAG ÄLSKAR HAN SÅ!!!
 
 
 
          
 
 
MEN..... Vi gick isÀr, de hÀr Àr sÄ jobbigt att skriva om, tÄrarna rinner Ä rinner.. Det va ju han jag skulle va ihop med, vÄra planer skulle ju upplevas och vi skulle Àlska varandrs som vi alltid gjort.
Min bĂ€sta vĂ€n, min stöttepelare, min andra hĂ€lft har lĂ€mnat mig Ă„ det gör sĂ„ ont. Å allt Ă€r mitt fel.. jag knĂ€ppa mig Ă„ sĂ€ger dumma saker gör elaka saker och Ă€r dum. 
Men en sak Ă€r sĂ„ sĂ€ker som det skrivs Ă€r att jag ska söka hjĂ€lp för mina knĂ€ppsaker och jag ska ska fina mitt inte ro och sluta va sĂ„ egoistisk Ă„ krĂ€vande.. jag Ă€r sĂ„ jĂ€vla dum. Å jag kommer kĂ€mpa mig grĂ„hĂ„rig (fast det blir ja vĂ€l snart Ă€ndĂ„) att fĂ„ tillbaka dig Alexander.
Du Àr min gÄva hÀr i livet Ä jag vill leva vare sekund med dig, du betyder mer Àn du nÄgonsin kan förstÄ
Jag accepterar att du mÄste reda ut din egna resa först jag vill gÀrna att du hör av dig.
Vi har bott sambos flera perioder
 
Bara nÄgra dagar efter att Alex Äkt sÄ vÀnde sig livet en gÄng till upp Ä ner. Min rygg, ja kunde inte röra mig. 
Alexander 💔 lĂ€mnade mig pĂ„ lördagen och pĂ„ tisdagen fick jag ringa ambulansen dĂ„ ja inte kunde röra mig.
Dom sköt i lite morfin i armen sÄ kunde jag röra mig lite. Efter mÄnga timmar sÄ blev jag hemskickad i en sjuktransport.
Samma veva nÀsta dag.
Ringer ambulansen fÄr en 8-10 tal Ä in pÄ akuten.
DÀr konstateras ju att ja behöver hjÀlp. SÄ blir inlagd pÄ dv 56 i sal, dÀr jag Àn Àr kvar.
 
FortsÀttning följer (ögonen gÄr i kors nu)
 
XOXO 

Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr: